خواص و فواید شگفت انگیز روغن کرچک

آشنایی با طب روز و طب سنتی

دوشنبه ۲۸ اسفند ۰۲

خواص و فواید شگفت انگیز روغن کرچک

۱۳۱ بازديد







قرن هاست، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و افراد روغن کرچک را به دلیل مزایای زیادی که دارد توصیه می کنند . بسیاری فکر می کنند که مصریان باستان اولین کسانی بودند که به فواید روغن کرچک پی برده اند . در واقع، بسیاری معتقدند که کلئوپاترا از مایع زرد روشن استفاده می کند تا سفیدی چشم را روشن کنند. روغن کرچک ساده تنها برای پوست خشن نیست، و درمانی عالی برای بسیاری از بیماری های مختلف است.
خواص روغن کرچک
روغن کرچک روغنی گیاهی زرد کم رنگ است و با خرد کردن دانه های گیاه کاستور تولید می شود. بسیاری از منافع حاصل از استفاده روغن کرچک به دلیل ترکیب شیمیایی آن است. روغن کرچک یک نوع خاص از اسید چرب تری گلیسیرید است و تقریبا 90 درصد اسید چرب آن اسید ریکینولئیک است که یک اسید چرب امگا -9 غیر اشباع است.
روغن کرچک به طور سنتی برای درمان بیماری های مختلف پوست و عفونت، کاهش یبوست و افزایش سلامتی موها استفاده می شود. با این حال، مطالعات اخیر نشان داده است که روغن کرچک برای حمایت از سیستم ایمنی بدن و عامل ضد التهابی، ضد میکروبی و محرک لنفاوی مورد استفاده قرار می گیرد.
می توانید روغن کرچک را با دو روش متفاوت استفاده کنید. آن را به طور مستقیم روی پوست بزنید، آن را طبق دستور بسته بندی استفاده یا آن را با سایر روغن ها مخلوط کنید تا از آن به عنوان یک داروی موضعی استفاده کنید. به صورت خوراکی، آن را به آب شیرین یا آب گرم اضافه کنید و یا به عنوان مکمل مصرف کنید.


استفاده موضعی برای روغن کرچک:

  • درمان آرتروز
  • تقویت و رشد مو
  • درمان آکنه
  • مرطوب کننده پوست
  • پاک کننده عمیق
  • بهبود عملکرد ایمنی
  • از بین بردن خطوط زیبا و چین و چروک
  • کاهش تورم و التهاب
  • پشتیبانی از سیستم لنفاوی
  • افزایش گردش خون
  • درمان زخم ها
  • کاهش دردهای قاعدگی

استفاده خوراکی روغن کرچک:

  • درمان یبوست
  • پاک کردن روده قبل از عمل جراحی
  • زایمان

بررسی خواص و فواید روغن کرچک

1. درمان طبیعی آرتروز:
خواص ضد التهاب روغن برای ماساژ مفاصل آرتریت، درد عضلات و التهاب اعصاب عالی است . اسید ریکینولئیک که روغن کرچک دارد توانایی افزایش خواص ضد التهابی درون بدن را دارد و به عنوان درمانی مناسب برای درد آرتریت شناخته می شود. در اینجا راه های مختلفی برای استفاده از روغن کرچک برای درمان درد آرتریت وجود دارد.

دستور:

یک تکه پارچه پارچه پنبه ای بی رنگ را بردارید و آن را سه تا چهار لایه تا بزنید. آن را در روغن کرچک فرو کنید و روی مفاصل آسیب دیده قرار دهید. پارچه را ببندید و پد گرم یا بطری آب گرم را روی موضع قرار دهید. حداقل 45 دقیقه آن را قرار دهید. این را یک بار در روز برای کمک به کاهش درد و التهاب در مفاصل انجام دهید.

با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری روغن کرچک به نوشیدنی مورد علاقه خود آن را به صورت خوراکی بخورید.
ماساژ روغن کرچک گرم روی مفاصل آسیب دیده. تا جذب مناسب صورت گیرد، قبل از رفتن به رختخواب، روی پوست ماساژ دهید و آن را یک شب نگه دارید.
همانطور که در بخش سلامت پوست و موی نمناک گفته شده است برای جلوگیری از سوزاندن پوست، اطمینان حاصل کنید که روغن کرچک خیلی داغ نیست.
هنگام درمان آرتریت شدید، یک قاشق پودر زنجبیل را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید. هنگامی که آب سرد شده است، دو قاشق غذاخوری روغن کرچک اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که قبل از نوشیدن خوب آن را مخلوط کنید.
 

2. از بین بردن جای کشیدگی پوست و رفع ترک بدن ناشی از بارداری و اضافه وزن:

علائم کشش اغلب ناشی از بارداری و افزایش سریع وزن می باشد، اما همچنین می تواند نتیجه پیری، عدم تعادل هورمونی، کاهش ناگهانی وزن و تورم باشد. روغن کرچک به عنوان یکی از بهترین درمان ها برای انواع بیماری های پوست شناخته شده است. محتوای غنی آن و اسیدهای چرب مختلف آن را مرطوب کننده عالی و درمان موثر برای از بین بردن علائم کشش ناخوشایند است.
با استفاده از انگشتان روغن کرچک را روی موضع آسیب دیده بمالید. برای اضافه شدن رطوبت، دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا بادام را با یک قاشق غذاخوری روغن کرچک مخلوط کنید.
برای پوشش این موضع از پارچه پنبه ای نازک استفاده کنید. پارچه را حدود 15 تا 20 دقیقه بگذارید تا اطمینان حاصل شود که روغن عمیقا نفوذ کرده. پوشاندن منطقه با یک پد گرم یا بطری آب گرم نتایج را سرعت می بخشد.
این روند را به صورت منظم تکرار کنید تا کاهش قابل توجهی از ظاهر علائم کشش دیده شود.

3. روغن کرچک برای درمان آکنه: 

وضعیت پوستی رایج، آکنه، ناشی از ناخالصی است که در منافذ تجمع می یابد و موجب تحریک و التهاب پوست می شود. بسیاری از داروهای ضد آکنه در بازار امروز حاوی پراکسید بنزوئیل و اسید سالیسیلیک هستند که تمایل به خشک کردن پوست دارند. روغن کرچک، شبیه به استفاده از روغن چریش، منبع طبیعی است که خاک، سلول های پوست مرده، روغن های اضافی و باکتری ها را بدون خشک شدن پوست می کشد.
دستورالعمل:
یک کاسه آب جوش را روی یک سطح پایدار قرار دهید و حوله ای روی سر بیندازید. این کار منافذ را باز می کند، که اجازه می دهد تا روغن کرچک به پوست عمیقا نفوذ کند.
صورت خود را روی کاسه چندین دقیقه نگه دارید. بشویید و آن را با آب گرم مرطوب کنید و یک مقدار کوچک از روغن کرچک را به پارچه بمالید. به آرامی موضع را با حوله بشویید.
هنگام استفاده از روغن کرچک روی موضع، از حرکات دایره ای کوچک استفاده کنید.
روغن کرچک را روی پوست خود بگذارید. وقتی بیدار شدید، روغن کرچک را با استفاده از یک حوله مرطوب پاک کنید. با استفاده از آب سرد، صورت را چند بار بشویید. آب سرد منافذ را کاهش می دهد، در حالی که آب گرم منافذ را باز می کند.
پوست خود را خشک کنید و از پاک کننده صورت استفاده کنید تا روغن کرچک باقی مانده را پاک کنید.
برای بهترین نتایج، این مراحل را به طور روزانه به مدت 10 تا 14 روز تکرار کنید. می توانید از روغن کرچک برای جلوگیری از آکنه با دنبال کردن این فرآیند چند بار در هفته استفاده کنید.

4. روغن کرچک پاک کننده عمیق صورت:

در کنار درمان آکنه، می توانید از روغن کرچک به عنوان پاک کننده عمیق صورت استفاده کنید. بر خلاف مواد شیمیایی خشن در پاک کننده های صورت بدون نسخه و تجویز پوست را خشک می کند، استفاده از روغن کرچک به عنوان یک پاک کننده عمیق، جوش را از بین می برد، پوست را از آلودگی ، باکتری، سلول های پوست مرده و چربی بیش از حد پاک می کند.
دستورالعمل :
مقدار زیادی از روغن را در کف دست ریخته و بهم بمالید.
با حرکات آهسته در سراسر پوست روغن را به صورت ماساژ دهید، به هر موضعی که ممکن است مشکل داشته باشد توجه کنید. هنگامی که خلل و فرج به طور کامل اشباع شده است، یک دستمال بردارید و آن را در آب گرم بشویید.
حوله را روی صورت قرار دهید. تا زمانی که خنک شود. صورت را با دستمال مرطوب پاک کنید، سپس آن را در آب داغ بشویید. چندین بار تکرار کنید تا چهره تان کاملا تمیز شود.
اطمینان حاصل کنید که صورت را در طول مرحله نهایی خوب شسته اید.

5. از بین بردن چین و چروک با روغن کرچک:

روغن کرچک برای کاهش خطوط و چین و چروک ها عالی است زیرا به داخل پوست نفوذ می کند که باعث تولید الاستین و کلاژن می شود. این دو عنصر در پوست مسئول انعطاف پذیری و استحکام آن هستند. خواص رطوبت روغن کرچک اجازه می دهد تا پوست آن را به سرعت جذب کند، چهره را هیدراته و چاق، می سازد که همچنین در کاهش خطوط و چین و چروک ها مهم است.
دستورالعمل :
صورت را با پاک کننده صورت و آب سرد بشویید. با استفاده از یک حوله، پوست را خشک کنید. به صورت گلاب بزنید روغن را گرم کنید تا با استفاده از حرکات کوچک و دایره ای، روغن را به صورت ماساژ دهید.
هر روز روند را تکرار کنید. برای حداکثر مزایا، قبل از رفتن به رختخواب، روغن را روی صورت بزنید.
 

6. روغن کرچک برای رشد مو:

روغن کرچک، و به طور خاص، تبدیل به درمان محبوب برای رشد موهای سالم و ضخیم تر شده است. هنگامی که به طور منظم روی ریشه ها استفاده می شود، می تواند رشد مو، کاهش آسیب به مو از محصولات ، آب رسانی موها موهای شفاف ، جلوگیری از خشکی پوست سر بهبود سلامت کلی موها را افزایش دهد. وقتی آن را به انتهای موهایتان بچسبانید، روغن کرچک می تواند به کاهش وز وزی شدن و موخوره کمک کند.
دستورالعمل :
روغن کرچک را با استفاده از نوک انگشتان به پوست سر و ریشه ها بمالید. اطمینان حاصل کنید که آن را روی پوستتان بطور یکنواخت پخش می کنید. سعی کنید از خوردن روغن به تارهای مو جلوگیری کنید. با توجه به ضخامت آن حذف آن دشوار می باشد.
موهای خود را با کلاه دوش پلاستیکی بپوشانید و سر خود را با حوله بپوشانید.
اجازه دهید روغن حداقل 15 دقیقه باقی بماند.
برای بهترین نتایج، بگذارید یک شب بماند. برای پاک کردن روغن کرچک، موهای را کاملا شامپو کنید. برای نتایج بهتر، روند هر هفته را 6 تا 8 هفته تکرار کنید.

7. روغن کرچک برای درمان یبوست:

روغن کرچک راهی محبوب برای رفع یبوست است. اجزای مختلف در درمان طبیعی یبوست به عنوان یک ملین قدرتمند عمل می کنند، تحریک روده کوچک و بزرگ دیواره های روده بزرگ، را پاک می کند و اجازه می دهد تا مدفوع از طریق روده حرکت کند. اسید های چرب در روغن کرچک نیز برای جلوگیری از جذب مایع توسط دستگاه روده ای، کمک می کنند تا روده حفظ رطوبت را، که اجازه می دهد تا آن از طریق روده عبور آسان تر داشته باشد.
مراحل زیر را برای استفاده از روغن کرچک برای از بین بردن یبوست دنبال کنید.
روغن کرچک (30 تا 60 گرم)
شیر ولرم (یا آب)
یک لیوان
زنجبیل (اختیاری)
دستورالعمل:
اضافه کردن بین 30 و 60 گرم روغن کرچک به یک لیوان شیر ولرم
اگر شیر را دوست نداشته باشید، یک لیوان آب آشامیدنی را جایگزین کنید.
تمام لیوان را بنوشید
اگر بوی قوی داشته باشد، کمی زنجبیل اضافه کنید.
در حدود یک ساعت ، شروع به اثرات بهبود آن خواهید کرد.
 

8. بهبود عملکرد ایمنی با روغن کرچک:

اعتقاد بر این است که استفاده از روغن کرچک به طور منظم موجب بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، از جمله تخلیه لنفاوی، سلامت غده تیروئید و غلظت خون می شود. لنفوسیت ها، که یک نوع از سلول های سفید خون موجود در سیستم ایمنی بدن هستند، به تهدیدات بدن و مهاجمان بیرونی مانند باکتری ها و سم ها حمله می کنند. استفاده از روغن کرچک به بدن کمک می کند که سطوح مناسب لنفوسیت ها را ذخیره کند و از داخل بافت لنفاوی به غدد لنفاوی، ترشح می شود. بسته بندی روغن کرچک را به قسمت شکمی بمالید تا جذب روغن را افزایش دهد.

9. روغن کرچک برای درمان عفونت قارچی:

یک وضعیت پوستی نسبتا شایع است عفونت قارچی ناشی از یک قارچ است و به شکل دایره قرمز رشد می کند. مطالعات نشان می دهد که تقریبا 20 درصد از جمعیت حداقل یک بار در طول زندگی خود از عفونت قارچی رنج می برند. در حالی که مقابله با آن دردناک است، روغن کرچک درمان عالی برای آن است. اسید موجود در روغن کرچک به عنوان یک عامل ضد قارچی عمل می کند که عفونت را می کشد.

10.روغن کرچک برای بهبود زخم ها:

روغن کرچک برای کاهش و جلوگیری از ظاهر زخم ها بسیار مفید است. بسیاری از اسیدهای چرب موجود در روغن، باعث تحریک سیستم لنفاوی بدن می شوند که برای پیشگیری از زخم ضروری است. در حالی که نمیتواند زخمهایی را که قبلا داشته اید را از بین ببرد، می تواند ظاهر آنها را کاهش دهد.
 

11. روغن کرچک برای درمان خشکی و پاشنه های ترک خورده :

توانایی معجزه آسای روغن کرچک برای مرطوب کردن پوست باعث می شود این درمان مناسب برای درمان پاشنه های ترک خورده باشد. این غنی از ویتامین ها و مواد مغذی ضروری است و به درمان پوست خشک و ترک خورده کمک می کنند. به سادگی روغن کرچک را روی پاها بمالید، جوراب بپوشید و در طول شب بمانید.

12. زایمان:

روغن کرچک به زایمان کمک می کند. هنگامی که به صورت خوراکی مصرف می شود، روده ها را تحریک می کند. روغن کرچک تمایل دارد رحم را تحریک کند، که باعث ایجاد انقباض می شود.

13. روغن کرچک برای درمان آفتاب سوختگی :

با همان احساس خنک کنندگی روغن کرچک برای رفع آفتاب سوختگی عالی است. اسید ریکینولئیک از هر گونه مشکل محافظت می کند و التهاب مربوط به آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.
 

14. روغن کرچک برای ابروهای ضخیم:

روغن کرچک ثابت شده است که راهی موثر برای رشد و تقویت موهای است. اما آیا می دانستید که می تواند برای پر پشت شدن ابروها مناسب باشد؟ آنتی اکسیدان ها، پروتئین ها، ویتامین ها، اسید های چرب و مواد مغذی آن همه کار را برای پرورش فولیکول های مو و مبارزه با باکتری ها می کنند که ممکن است عامل مهمی برای رشد باشد.

15. روغن کرچک برای از بین بردن خال و زائدهای پوستی :

هنگامی که با جوش شیرین مخلوط می شود، روغن کرچک می تواند راهی عالی برای از بین بردن خالهای ناخوشایند و زائدهای پوست باشد. فقط باید خمیر را روی موضع آسیب بزنید و آن را با باند بپوشانید. انجام این کار روزانه چهار تا شش هفته خال و زائدهای پوستی را از بین می برد.

16. روغن کرچک برای رشد مژه ها :

ویتامین ایی، پروتئین ها، مواد معدنی و خواص ضد باکتری روغن کرچک می تواند به طور منظم به شما کمک کند تا مژه ها را تقویت و بلند کنید. هنگام استفاده از آن به داخل پوست، به عمق پوست نفوذ می کند، پوست را مرطوب می کند تا مژه ها سریع تر رشد کنند و مانع از شکستن شوند.
 

17. نازک شدن ناخن ها و کاهش شکنندگی ناخن :

روغن کرچک دارای غلظت بالایی از ویتامین ایی دارد که برای ناخن های شکننده و خشک کار می کند. هر روز آن را روی ناخن ها و کوتیکول ها ماساژ دهید اینکار باعث می شود ناخن سالم به نظر برسند.
آب گرم 4 فنجان ، روغن کرچک 1 ق ، شامپو بچه 1قطره

18. روغن کرچک برای سرحال شدن سرخس ها :

روغن کرچک دارای بسیاری از کاربردها است مقدار زیادی از مواد معدنی و ویتامین ها اگر سرخس ها ناسالم هستند، مناسب خواهد بود. ترکیب آب گرم، روغن کرچک، شامپو بچه و اضافه کردن چند قطره مخلوط به خاک. پیاز را با آبیاری منظم دنبال کنید، و در عرض چند روز، سرخس ها سر حال خواهند شد .

19. روغن کرچک برای دفع قارچ ها :

اگر با قارچ های حیاط مشکل دارید. دو گالن آب و نیم فنجان روغن کرچک را مخلوط کنید و آن را داخل گودی های بریزید. محلول قارچها را نمی کشد ، تنها آن ها را وا می دارد جای دیگری را برای رشد پیدا کنند.
 

20. تقویت و حمایت از سیستم لنفاوی :

سیستم لنفاوی مسئول دفع زباله های متابولیک بدن است. هنگامی که مشکل تخلیه یا اختلالات جریان دارید، روغن کرچک می تواند کمک کند تا همه چیز را دوباره حرکت دهید. اعمال بسته های روغن کرچک به گره های لنفاوی اجازه می دهد بدن سریعا روغن را جذب کند.

21. کاهش التهاب پوست با روغن کرچک:

روغن کرچک دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی قوی است که به بهبود نیش حشرات، بثورات و خارش کمک می کند. برای از بین بردن التهاب پوست در یک ناحیه کوچک روی پوست، یک باند را با روغن کرچک خیس و آن را روی موضع آسیب بزنید. برای مناطق بزرگتر، پنبه را در روغن کرچک بزنید و آن را روی موضع آسیب بزنید. بعد از یک ساعت آن را بشویید و چندین بار تکرار کنید.

22. روغن کرچک برای مبارزه با قارچ انگشت پا :

اسیداندسیلنیک موجود در روغن کرچک یک ماده فعال است که برای از بین بردن قارچ در بدن عالی است. برای درمان قارچ ، پاهای را در آب گرم و نمک برای مدت پنج دقیقه خیس کنید.
روغن کرچک (1 قاشق چایخوری)
گلیسیرین (1 قاشق چایخوری)
آب لیمو (چند قطره)
 



23. روغن کرچک مرطوب کردن لب های ترک خورده :

اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک به هیدرات و مرطوب کردن لب ها کمک می کنند. چندین بار در روز لبها را مرطوب کنید. همچنین می توانید درمان موضعی آرام بخش را با مخلوط کردن روغن کرچک، گلیسیرین و آب لیمو ایجاد کنید. قبل از خواب این کار را انجام دهید.

24. روغن کرچک برای تسکین علائم میگرن :

درمان طبیعی درد، روغن کرچک برای از بین بردن سردرد و میگرن مناسب است. برای کمک به تسکین علائم میگرن و سردرد، یک قاشق چای خوری روغن روی پیشانی یک دقیقه بمالید.

25. روغن کرچک برای کاهش درد های قاعدگی:

ماساژ روغن کرچک گرم بر شکم می تواند راهی عالی برای از بین بردن علائم و نشانه های درد قاعدگی باشد. اسید ریکینولیک در روغن کرچک به عنوان ضد التهابی عمل می کند و یک داروی ضد درد است که به کاهش درد کمک می کند.
 



26. روغن کرچک تسکین زخم دهان:

خواص ضد باکتری و ضد التهابی روغن کرچک آن را به عنوان درمان مناسب طبیعی برای درمان زخم های دهان است. برای مقابله با زخم دهان مقدار کمی روغن کرچک یا روغن نعناع را به آن اضافه کنید. بعد از چند دقیقه، دهان خود را با آب بشویید و چندین بار در طول روز تکرار کنید.

27. روغن کرچک برای تسکین درد عضلات :

وقتی اسید ریسینولئیک به طور مستقیم روی پوست زده می شود قادر به نفوذ عمیق تر می شود و به کاهش التهاب بافت کمک می کند. برای تسکین درد عضلات بسته بندی روغن کرچک را روی موضع آسیب دیده قرار دهید و یک پد گرم یا بطری آب گرم روی آن قرار دهید. گرما باعث می شود روغن کرچک به مفاصل ملتحمه و بافت منتقل شود.

28. روغن کرچک برای تسکین بی خوابی:

اگر از بی خوابی رنج می برید، روغن کرچک کمک می کند بخوابید. به جای استفاده از داروهای مضر (و بعضی اوقات عادت) برای کمک به بی خوابی، قبل از رفتن به رختخواب، روغن کرچک را روی پلک بمالید. بدن روغن را جذب می کند و سبب گردش خون سالم می شود و کمک می کند تا آرامتر شوید.
 

29. روغن کرچک برای از بین بردن میخچه :

میخچه روی پای می تواند دردناک و تحریک کننده باشد. توانایی آبرسانی روغن کرچک به از بین بردن آنها کمک می کند. برای درمان میخچه پاها را در آب گرم برای پانزده دقیقه خیس کنید. پاها را خشک کنید و روغن کرچک را روی میخچه بزنید. پس از حدود ده روز درمان، می توانید به راحتی میخچه را بکنید.

30. خواص ضد قارچ روغن کرچک :

روغن کرچک حاوی اسید بیوشیمیایی است که برای جلوگیری از رشد قارچی استفاده می شود. اسیداندسیلنیک باعث می شود که درمان طبیعی ایده آل برای انواع مختلفی از عفونت های قارچی از جمله عفونت های مخمر، و عفونت سلولی باشد . با روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را به قسمت آسیب دیده بزنید و آن را به مدت یک شب بگذارید تا قارچ درمان شود .

روغن کرچک چگونه درست می شود؟

روغن کرچک از فشردن دانه های گیاه (روغن کرچک) می آید و چنانچه در بخش سلامت نمناک میخوانید این گیاه بسیار سمی و حاوی پروتئین و آلکالوئید ریسین است. برای درست کردن روغن کرچک، دانه را از روغن گیاه کاستور بگیرید و آنها را بپزید. بعد، دانه را فشار دهید تا روغن آزاد شود.
لطفا توجه داشته باشید که با توجه به سمیت بالا، درست کردن روغن کرچک در خانه توصیه نمی شود.
 



عوارض و اثرات جانبی روغن کرچک چیست؟

روغن کرچک درمان طبیعی است و باید در مقادیر محدود استفاده شود . با این وجود، ممکن است علائم خفیف تا متوسط ​​داشته باشید، اگر بیش از حد از آن استفاده کنید یا مدت طولانی مصرف کنید.
قبل از مصرف مقدار قابل توجهی روغن کرچک روی پوست و یا مصرف آن، تعیین کنید آیا شما با انجام یک آزمایش حساسیت دارید. مقدار کمی روغن کرچک را در ساعد قرار دهید و آن را 24 ساعت بگذارید. اگر هر گونه واکنشی داشته باشید، حتی اگر قرمزی یا خارش کوچک باشد، بنابر هر دلیلی از روغن کرچک استفاده نکنید.
هنگام مصرف روغن کرچک، مهم است احتیاط کنید. اگر بیش از حد مصرف کنید، می تواند منجر به مسمومیت بیش از حد و منجر به عواقب جدی تر سلامتی شود.
هنگامی که به صورت خوراکی استفاده می شود:
  • گیجی
  • گرفتگی شکمی
  • اسهال
  • حالت تهوع
  • اختلال الکترولیتی
  • فشار خون پایین
  • جمع شدن خون در لگن
هنگامی که به طور موضعی استفاده شود :
  • خارش
  • التهاب پوست
  • قرمزی ناراحت کننده است
  • احساس سوزش
  • تورم صورت و گلو
  • تنفس دشوار ایجاد می کند

موارد استفاده از مازوت چیست؟

از روغن سوخت برای سوزاندن در کوره ها، دیگ های بخار، اجاق گازها و فانوس ها برای تولید گرما استفاده می شود. این زنجیره از هیدروکربن های طولانی مانند آلکان ها، مواد معطر و سیکلوآلکان تشکیل شده است.

نفت کوره نام های مختلفی دارد اما بیشترین اصطلاحاتی که استفاده می شود عبارتند از:

سوخت دیزلی

روغن کوره

روغن گرمایش خانگی

روغن گرمایش صنعتی

نفت سفید

سوخت دریایی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.