علایم قطعی کرونا ی انگلیسی را بشناسید

آشنایی با طب روز و طب سنتی

دوشنبه ۲۸ اسفند ۰۲

علایم قطعی کرونا ی انگلیسی را بشناسید

۱۱۸ بازديد

ویروس ها به طور مداوم از طریق جهش تغییر می کنند و انتظار می رود انواع مختلف ویروس با گذشت زمان ایجاد شود. گاهی انواع جدیدی پدیدار می شوند که بعد از مدتی از بین می روند. همچنین گاهی، انواع جدید پدیدار می شوند و ادامه می یابند. انواع مختلف جهش یافته از ویروس کرونا ایجاد کننده بیماری COVID-19 در ایالات متحده و جهان در طی این همه گیری ثبت شده است.

ویروس عامل بیماری COVID-19 از خانواده ویروس کرونا است، دانشمندان تغییراتی که در اثر جهش در این ویروس اتفاق می افتد، از جمله تغییراتی که در سطح ویروس رخ می دهد را کنترل می کنند. این مطالعات، که شامل تجزیه و تحلیل ژنتیکی ویروس است، به دانشمندان کمک می کند تا تغییرات ویروس را که می تواند بر نحوه انتشار و عملکرد آن در بدن افراد مبتلا تأثیر بگذارد را درک کنند.

انواع مختلف ویروس کرونا در سطح جهان :

کرونا انگلیسی

انگلستان (کرونا انگلیسی) گونه ای به نام B.1.1.7 در پاییز سال 2020 شناسایی کرد که دارای 23 جهش است. چندین مورد از این جهش ها در پروتئین S یا همان پروتئین های اسپایک (spike proteins) وجود دارد که ویروس برای اتصال خود به سطح سلول های انسانی از این پروتئین استفاده می کند.
این نوع راحت تر و سریعتر از انواع دیگر گسترش می یابد. در ژانویه 2021، متخصصان در انگلیس گزارش کردند که نوع کرونا انگلیسی ممکن است با افزایش خطر مرگ همراه باشد، اما برای تأیید این یافته مطالعات بیشتری لازم است. از آن زمان در بسیاری از کشورهای جهان این نوع از ویروس گزارش شده است.. نوع کرونا انگلیسی اولین بار در اواخر دسامبر سال 2020 در ایالات متحده شناسایی شد.

شایع ترین علائم ویروس کرونا انگلیسی

تحقیقات انجام شده در انگلیس نشان می دهد افرادی که به نوع جهش یافته ویروس کرونا یا کرونا انگلیسی (COVID-19) مبتلا شدند، علائم اصلی آن ها شامل سرفه، خستگی، دردهای عضلانی، گلو درد و تب می باشد که شدت این علائم در مقایسه با افرادی که به نوع اصلی مبتلا شده اند بیشتر می باشد.
جالب است بدانید، علائمی مانند از دست دادن حس چشایی یا بویایی در بیماران مبتلا به نوع جهش یافته (کرونا انگلیسی) کمتر است.

یکی از متخصصین بیماری های عفونی در موسسه واکسن Duke Human در مرکز پزشکی دانشگاه دوک، گفت تعجب آور نیست که نوع جدید جهش یافته تا حدودی علائم متفاوت ایجاد کند.
وی گفت: “انواع جهش یافته تغییراتی در کد ژنتیکی خود دارند که موجب ساخت پروتئین های متفاوت و درنتیجه تغییر نحوه برخورد و تعامل ویروس با بدن خواهد شد.”

کرونا آفریقای جنوبی

در خلیج نلسون ماندلا آفریقای جنوبی ، نوع دیگری به نام B.1.351 به طور مستقل از B.1.1.7 ظهور کرد. این نوع در ابتدا در اوایل اکتبر سال 2020 شناسایی شد و دارای جهش های متعدد در پروتئین S است. B.1.351 جهش هایی با B.1.1.7 مشترک دارد. موارد ابتلا ناشی از این نوع در اواخر ژانویه 2021 در ایالات متحده گزارش شده است.

کرونا برزیلی

در برزیل ، گونه ای به نام P.1 ظهور کرد که اولین بار در اوایل ژانویه 2021 در چهار مسافر از برزیل  که در طی غربالگری معمول در یک فرودگاه در ژاپن آزمایش می شدند، شناسایی شد. این نوع برای اولین بار در اواخر ژانویه 2021 در ایالات متحده کشف شد.
با توجه به مقالات اخیر، نوع P.1 دارای 17 جهش منحصر به فرد است از جمله سه مورد که در ارتباط با اتصال پروتئینS ( K417T, E484K ,N501Y ) است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد برخی از جهش ها در نوع P.1 ممکن است توانایی آنتی بادی ها (تولید شده چه از طریق ابتلا به بیماری و یا واکسیناسیون) را در شناسایی و خنثی سازی ویروس تحت تأثیر قرار دهد ، اما مطالعات بیشتری برای تایید این یافته لازم است.

یک جهش خاص به نام D614G وجود دارد که در این سه نوع مشترک است و موجب ایجاد توانایی انتقال سریعتر نسبت به ویروسهای بدون جهش و افزایش موارد ابتلا به COVID-19 می شود.

آیا واکسن های موجود بر علیه ویروس های جهش یافته موثر هستد؟

تاکنون، مطالعات نشان می دهد که آنتی بادی های تولید شده از طریق واکسیناسیون با واکسن های مجاز فعلی، در برابر این انواع جهش یافته موثر می باشد. این یافته ها همچنان در حال بررسی دقیق است و مطالعات بیشتری در حال انجام می باشد.
تحقیقات اولیه که هنوز نیاز به نهایی شدن دارند نشان می دهد که واکسن های Pfizer-BioNTech و Moderna COVID-19 می توانند از انواع شناسایی شده در انگلیس و آفریقای جنوبی محافظت کنند.
افزایش تعداد موارد مبتلا باعث فشار بیشتر بر منابع مراقبت های بهداشتی، بستری شدن در بیمارستان ها و احتمالاً مرگ های بیشتر خواهد شد.

آیا تست های PCR در حال حاضر قابلیت تشخیص ویروس کرونا انگلیسی و سایر انواع آن را دارند؟

تست تشخیصی مبتنی بر RT-PCR (در آزمایش پی سی ار با کمک سوآپ از حلق و یا بینی بیمار نمونه گرفته می‌شود) از چندین ژن هدف برای شناسایی ویروس COVID-19 استفاده می کند، به طوری که حتی اگر جهش بر یکی از اهداف تأثیر بگذارد، سایر اهداف RT-PCR همچنان قابلیت تشخیصی خواهند داشت.
واکسیناسیون، رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک، رعایت بهداشت دست و رعایت قرنطینه، برای محدود کردن شیوع ویروس کرونا عامل بیماری COVID-19 و محافظت از سلامت عمومی ضروری است.
همچنین دانشمندان در تلاش هستند تا در مورد این انواع بیشتر بدانند و برای درک این موارد مطالعات بیشتری لازم است.

مقایسه علائم نوع اصلی COVID-19 با کرونا انگلیسی

علائم
نوع اصلی COVID-19 
نوع جهش یافته انگلیسی COVID-19
سرفه 28% 35%
خستگی و ضعف 29% 32%
سردرد 30% 32%
درد عضلانی 21% 25%
گلو درد 19% 22%
تب 20% 22%
از دست دادن حس چشایی 19% 16%
از دست دادن حس بویایی 19% 15%

 

انواع صفت

انواع صفت در انگلیسی (8 نوع رایج با مثال)

در دستور زبان انگلیسی 8 نوع صفت وجود دارد که شامل صفت خاص (Proper Adjective)، صفت توصیفی (Descriptive Adjective)، صفت کمی (Ouantitative Adjective)، صفت عددی (Numeral Adjective)، صفت اشاره (Demonstrative Adjective)، صفت توزیعی (Distributive Adjective)، صفت استفهامی (Interrogative Adjective) و صفت ملکی (Possessive Adjective) می باشد.

صفت یکی از هشت قسمت اجزای کلام (Parts of speech) است. اجزای کلام، عناصر اصلی ساخت زبان انگلیسی محسوب می شوند و مهم است که شما بتوانید قسمت های مختلف اجزای کلام را تشخیص بدهید. وقتی نحوه عملکرد صفت در جمله را فهمیدید، نوشتن و صحبت کردن به زبان انگلیسی برایتان بسیار لذت بخش تر خواهد شد. در این مطلب ما انواع صفت در زبان انگلیسی را به همراه مثال برایتان آورده ایم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.